Silvania Gourmet, brandul care produce mezeluri fără compromisuri

Care ar fi compromisul pe care nu ești dispus să îl faci în viață? Răspunsul poate varia, în funcție de fiecare persoană. Noi am găsit un brand românesc ai cărui acționari și-au răspuns la întrebare apoi au început să producă mezeluri BIO și mezeluri din carne de vânat. Răspunsul la întrebare, pentru ei, a fost: nu vreau ca familia mea să fie afectată de consumul unor produse care pot dăuna, în timp. Aceasta este povestea brandului românesc Silvania Gourmet.

Născute din pasiunea acționarilor săi pentru sănătate, condimentate cu mirodenii din toată lumea și inspirate din povești ale bucătăriilor internaționale, produsele Silvania își găsesc locul pe rafturile hipermarketurilor din România, Cehia, Ucraina, Ungaria, Republica Moldova și Dubai. Peste 50 de tipuri de mezeluri fără E-uri și BIO și-au găsit clienţi printre oamenii care nu renunță la plăcerea de a mânca mezeluri mai rar, dar de bună calitate. Lista produselor pare desprinsă dintr-o carte de bucate care spune poveștile aromelor din cele mai îndepărtate colţuri are lumii și te aduce în bucătăriile tradiționale europene. Toate au o poveste, toate sunt inspirate de călătoriile creatorilor săi.

Pateul cu carne de  căprioară şi trufe îți va aduce aminte de aromele franțuzești

Pateul cu carne de fazan şi portocală a fost creat după călătoriile în Praga

Pateul oriental cu carne de mistreț își aduce bucătăria turcească și aromele restaurantelor din Istambul

Pateul cu carne de iepure, merișoare și stafide recrează bucătăria ungurească

Pateul cu bibilică și bacon își aduce savoarea produselor rusești

Pateul cu carne de cerb, champinion călit și roşii, spune povestea călătoriilor în Chișinău și a bucătăriei tradiționale moldovenești.


Nu în ultimul rând, inspirația aromelor tradiționale românești și-a pus amprenta asupra rețetelor unice ale mezelurilor, în urma călătoriilor în Maramureș. De la vinul fiert cu mirodenii, servit la baza pârtiei Icoana, a venit şi ideea de pate cu carne de prepeliţă, miere şi mirodenii, care este una dintre preferatele consumatorilor români.

Simpla enumerare a rețetelor te lasă în așteptarea unei explozii de arome, pe care vrei să o încerci din curiozitate, apoi nu vrei să te mai întorci la alte gusturi. Mezelurile create de Silvania Gourmet conțin mai mult de jumătate carne de vânat sălbatic. De ce?

Ideea mi-a venit într-un mod interesant. Tocmai vizitasem un abator de creştere şi de tăiere a porcilor (crescuţi în ferme). Explicandu-mi-se procesul de creştere “forţată”, dacă o putem numi aşa, adică animale crescute şi cu hormoni/acceleratori de creştere, am înţeles că un prim pas în gama de produse Silvania Gourmet, este scăderea ponderii cărnii de porc în produsele pe care le realizăm la acel moment şi eliminarea aditivilor în construcţia produselor. Din acest considerent, am decis în zona de gourmet să aducem într-o pondere de 51% ca şi substituent carne de vânat sălbatic, care nu înglobează acceleratori de creştere, vânatul sălbatic în mare parte având o hrană naturală. Cu toate acestea, am păstrat şi carnea de porc, într-o proporţie înjumătăţită faţă de ce era iniţial pentru a da şi un gust “dulce produselor“. Carnea de vânat sălbatic fiind de cele mai multe ori mai seacă, sau foarte puternică ca şi gust” ne povestește Andrei Pădurean, manager.

Andrei Pădurean, manager.

Românii au o vorbă: Dacă vrei să faci ceva bine, ai răbdare! Creatorii mezelurilor Silvania construiesc ardelenește de peste 5 ani o structură care nu lasă loc de compromisuri. Direcția brandului a fost dată de principiile personale ale managerilor, majoritatea tineri cu familii. Nu au vrut să consume mezeluri cu E-uri dar nici să renunțe la ele. S-au gândit că și alți oameni gândesc ca ei și rezultatele au fost pe măsura principiilor. Aria de distribuție se mărește pe an ce trece, la fel și gama de produse.

Generaţia tânără de acţionari veniţi în cadrul companiei, generaţie învăţată să citească şi să analizeze cu atenţie etichetele produselor, a luat decizia să spună STOP. Motivul era unul foarte simplu, şi-au dat seama că ei nu ar consumat niciunul dintre mezelurile pe care le aveau în gama la acea oră, mezeluri care se asemănau complet cu ce era în piaţă de alimente şi anume conţineau e-uri (coloranţi, conservanţi). Printre acţionari fiind şi tineri părinţi, aceştia şi-au pus întrebarea, ce anume ar putea să creeze pentru a reduce impactul e-uri lor alimentare în alimentaţia atât a adulţilor, cât şi a celor mici” ne-a spus Andrei Pădurean.

Nu ne-am propus niciodată să facem multe, dar tot timpul ne-am propus ca lucrurile pe care le facem, să le facem bine De la idee la execuție, mai mereu se întâmplă să fie câte o diferență. Tocmai de aceea, primul pas în realizarea produselor a fost alegerea furnizorilor. Materia primă se achiziţionează în cea mai mare parte din Europa Centrală, datorită standardelor de calitate ale acesteia, dar şi a faptului că pentru produsele BIO, aceştia sunt deja certificaţi și pot să asigure o trasabilitate şi o constantă a materiei prime.

Colaborăm doar cu cei mai mari producători BIO, care înţeleg conceptul brandului nostru şi ce ne dorim. Nivelul şi standardul de calitate al produselor nu ne permit să achiziţionăm de la intermediari. Și-ar dori să colaboreze cu producători români dar ei nu există decât ca intermediari. Am declarat şi declarăm, suntem fani ai produselor românești și credem că marfa românească merita promovată atât timp, cât aceasta se ridică la nivelul de calitate, pe care îl oferă, cel puţin produsele europene. În acest moment furnizori romani de materie primă BIO nu exista, exista intermediari, şi am preferat să colaborăm direct cu fabricile producătoare” a mai spus managerul operaţional al brandului.

Următorul pas a fost crearea unor produse care să fie în acord cu principiile de calitate și nevoile consumatorilor. Cei care consumă produsele Silvania sunt consumatorii care citesc eticheta produselor cu atenţie şi care înţeleg ce înseamnă a consuma “cumulat” şi în “timp“, produse care conţin aditivi alimentari. Aceşti clienţi prefera să meargă pe un consum de mezeluri de cele mai multe ori mai redus, dar atunci când o fac, consuma calitate.

Începând de anul viitor Silvania Gourmet va duce producția de mezeluri într-o zonă mai accesibilă celor care au un consum ridicat. Noua gamă se va lansa la finalul lunii decembrie şi se va încadra în linia brandului, produse fără E-uri. Ca orice brand care își propune să vândă produse fără compromisuri, educația consumatorului face parte din procesul de promovare. De aceea, acționarii au decis să arate oamenilor importanta consumului de alimente fără aditivi alimentari şi BIO şi să încurajeze clienţii să aibă încredere în produsele româneşti.

Acționarii Silvania Gourmet spun că decizia de a duce brandul într-o direcţie orientată spre calitate a fost una naturală pentru modul lor de viață. Pornind de la întrebarea “ce am putea produce pentru a ne hrăni sănătos şi noi şi copiii noştri“, opțiunea cu “ce am putea produce pentru a câştiga şi maximiza acest câştig“ nu am mai fost luată în considerare.

Unde le găsești